Historie
1998
Tři akcionáři zakládají společnost PROKOP RAIL jako dceřinou společnost strojírenské firmy PROKOP, a.s., jejíž historické kořeny sahají až do roku 1870, kdy pan Josef Prokop založil malou strojírnu a slévárnu v Pardubicích za účelem výroby mlýnů.
Zakládající akcionáři společnosti mají letité zkušenosti z oblasti výroby a dodávek pryžokovových přejezdových konstrukcí typu TMS Pardubice, které byly na trh dodávány v letech 1986 - 1999.
1999
Společnost získává na mezinárodním veletrhu železniční techniky ŽELRAIL v Martině za své původní technické řešení zcela rozebíratelného dvoukolejného železničního přejezdu BRENS pro libovolný železniční svršek "Zlatou medaili". Nové a původní technické řešení železobetonové přejezdové konstrukce BRENS na ocelových nosičích se stává dosud jedinou zcela rozebíratelnou konstrukcí uplatňovanou při výstavbě tranzitních železničních koridorů v České republice a jsou vkládány do tratí s rychlostí do 160 km/h.
2001 až 2006
Společnost mění majetkovou strukturu, kdy od roku 2001 je většinovým vlastníkem Jan Eisenreich, původce průmyslově chráněných technických řešení a majitel ochranné známky BRENS®. V praxi jsou používány tři typové řady železobetonových přejezdových konstrukcí:
ELSA/BRENS - lehké staniční přechody a přejezdy;
BRENS - železniční přejezdy pro běžný silniční provoz
BRENS-SUPER - železniční přejezdy pro silniční provoz s vysokou intenzitou těžkých nákladních vozidel
Přejezdové konstrukce BRENS jsou postupně instalovány mimo území ČR v síti slovenských, maďarských a slovinských železnic. Společnost úspěšně uvedla na trh plastové příložky DIPLA PP, které tvoří tuhé překrytí upevňovadel a vytváří žlábek pro okolek a které nalézají uplatnění na Slovensku, v Polsku, na Ukrajině a ve Švédsku.
2006 až 2010
Společnost rozšiřuje své aktivity do oblasti environmentální odpovědnosti staveb kolejových drah a vyvíjí svá vlastní technická řešení pro snižování emisí hluku a vibrací z kolejové dopravy. V roce 2010 představuje široké veřejnosti v premiéře své kolejové absorbéry hluku BRENS ABSORBER na veletrhu CZECH RAILDAYS v Ostravě.
O rok později na výstavě ŽEL RAIL 2011 ve slovenských Vrútách zveřejňuje komplexní projekt řešení opatření pro snižování hluku z kolejové dopravy RYCHLOST S TICHOSTÍ, včetně nízké protihlukové clony BRENS BARRIER.
2011 až 2016
Společnost dále rozvíjí a dodává záchranné a přístupové plochy BRENS ACCESS pro nově budované přeložky tratí s novými stavbami tunelů. V roce 2016 v celosvětové premiéře představila na veletrhu INNOTRANS 2016 v Berlíně kolejový absorbér hluku s funkcí retence vody BRENS - STERED obsahující výhradně recyklované materiály (syntetický textil a pryž).
SOUČASNOST
Březen 2017
Společnost zakládá dceřinou společnost BRENS NORTH AMERICA se sídlem v Torontu, Kanada
Duben 2017
Jediným akcionářem společnosti PROKOP RAIL je její zakladatel, Jan Eisenreich, který mění obchodní název na BRENS EUROPE.
Mnohaleté zkušenosti, týmová spolupráce, odvaha a rozhodnost byly a jsou základem dosažených úspěchů.